Træt af flaske!

13. juli 2017

Alder:
7 mdr.

Træt af flaske!

Kære Helen

Først og fremmest tak for en brugbar og spændende brevkasse.

Jeg har en meget glad og tilpas pige på 7,5 mdr. Hun har fået flaske fra hun var 4 mdr og har altid været tilfreds med det. Da hun var 5 mdr startede vi op på skemad. Hun var vild med det fra første øjeblik og spiser stort set alt. Vi er startet på små smagsprøver af bondebrød med leverpostej og hun er meget glad for det!

Udover sin mad får hun flaske ca 4 gange i døgnet, eller dvs det gjorde hun. Den sidste uge har hun ikke villet tage sin flaske om dagen. Hun blir rigtig ked af det og sur og skubber sig helt væk fra den. Flasken om aftenen og sen aften kan jeg som regel overtale hende til og når hun først tager den spiser hun mellem 110 og 180 ml. Jeg er ret overbevist om at hun får for lidt mælk pt- men hvad gør jeg? Jeg har prøvet at give det ad kop og skifte til et andet mærke men uden held.

Vores dag ser sådan ud;

6.30-7.00 vågner
7.30-8.00 havregrød og vand af kop
8.30-9.00 får frugt, som hun selv spiser

Annonce

... ca tilbydes flaske - puttes til lur (sover 40 min-1,5 time)(spiser normalt 110-150 ml)
11.00-11.30 får grønsagsmos og vand af kop + agurk eller lignende at gnave af
Ca 14.00 tilbydes flaske og puttes til lur (sover ca 1,5 time) (spiser normalt 110-150 ml)
16.00 grød med frugtmos
17.30-18 grønsagsmos (vi er her begyndt på kød) og vand af kop + gnavegrønt
19-20 flaske og puttes til natten (drikker normalt ca 180 ml)
Sover oftes hele natten men jeg giver altid en flaske mellem 23-03 (spiser her ca 150-180 ml)

I løbet af natten er hun lidt urolig - jeg er oppe mellem 3-8 gange for at give sut eller vende hende... hun vågner sjældent rigtigt op.

Kan jeg gøre noget anderledes for at skabe en mere rolig søvn for hende (og moderen!)??

Kom også meget gerne med input til vores dagsrytme. Det skal nævnes at hun sagtens kan falde i søvn uden flaske - men det er klart nemmest at give den hvis hun er godt træt.

Hvor meget mælk/flasker skal hun have i døgnet?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
M.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor